گام به گام با Witkowska در ساخت یک فضای کلاسیک

3dmaxhelp_01_03_postproduction_623

این صحنه با استفاده از یک تصویر مرجع مدلسازی شده است. همچنین تنظیمات دوربین به صورت دستی با تصویر هماهنگ شده است. البته در نسخه ۲۰۱۴ ۳ds Max  با استفاده از ابزار Perpective Match شما می‌توانید بسیار سریعتر این کار را انجام دهید.

3dmaxhelp 02 wire04.RGB color.0000 630

مدلسازی

صحنه بسیار ساده‌ است و تنها در مدلسازی بر روی چیزهایی تأکید کرده ام که در زاویه دوربین قرار دارند و همچنین آنهایی که به صورت مستقیم در دوربین دیده نمی‌شوند ولی بازتاب‌ آنها را در آینه می‌توان دید و یا مانند پرده نورهای جانبی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. در مدلسازی این پروژه بر اساس polymodeling   ساده با مدیفایر TurboSmooth در بالای آن انجام داده ام. همیشه سعی کنید اندکی ناهمگونی در مدل ایجاد کنید و از تقارن کامل در مدل بپرهیزید؛‌ چنین کاری باعث باورپذیرتر شدن رندر شما می‌شود.

 3dmaxhelp 04 modeling 625

مرحله مدلسازی

نورپردازی

 VRaySun را با VRaySky پیشفرض به عنوان منبع اصلی روشنایی صحنه ام استفاده کرده ام. من برای multiplier در VRaySun مقدار ۱۰ را تنظیم کردم که تا یک سایه نرم ایجاد کند.

 3dmaxhelp 05 lighting 626

از نور Target Directional به صورت عمود بر دوربین استفاده کرده ام تا وسایلی مانند لامپ، میز و مبل بهتر نمایش داده شود. برای این نورFar Attenuation به گونه‌ای تعیین کردم تا دامنه آن کاهش یابد. با استفاده از یک رنگ زرد، حالت نور خورشید را شبیه‌سازی کردم. همچنین Planar VRayLight برای روشنایی لامپ‌ها و مبل از زاویه ¾ موردنیاز بوده است. دو منبع نور VRayLight نیز برای روشنایی نواحی خاص از فضای داخلی استفاده کرده ام ؛ یکی دیوار پشت آینه و دیگر دیوار پشت دوربین (که انعکاس آن در آینه ظاهر شده است).برای چراغ‌های لوستر نیز از VRayLightMtl های ساده با رنگ نارنجی به کار برده ام.

متریال‌ها

بافت‌های مختلفی در اینجا مورد استفاده قرار گرفته‌اند:

  • ازVRay2SidedMtl برای پرده سفید و گل ها و نوارهای آباژور(مدل‌های بدون (thickness به منظور فراهم کردن حالت عبور نور و شفافیت استفاده کرده ام.
  • VRayMtl با کمی حالت نیمه‌شفاف می‌توانند برای نمایش گذر نور از ژئومتری همراه با thickness بسیار مناسب باشد (به عنوان مثال المان‌های مرمر آینه)
  • از VRayLight Mtl برای لامپ‌های لوستر.
  • در همین حال از مدیفایر VRayDisplacement (از نوع ۲D mapping )برای فرش استفاده شده که حالتی پُرز دار برای آن ایجاد کرده است.

3dmaxhelp 05 shaders 627 

3dmaxhelp 06 shaders 628

 

پست پروداکشن

3dmaxhelp 01 03 postproduction 623

تصویر نهایی را دوباره ملاحظه می‌کنید. امیدواریم این مطلب نیز نکات آموزشی خوبی را در اختیار شما قرار داده باشد تا در کارهای آینده خود از آنها استفاده کنید.

منبع: ۳dmaxhelp.com

دسته بندی: تری دی مکس
امتیاز کاربران: